Welcome back :) - Reisverslag uit Cebu City, Filipijnen van Annemieke Stein - WaarBenJij.nu Welcome back :) - Reisverslag uit Cebu City, Filipijnen van Annemieke Stein - WaarBenJij.nu

Welcome back :)

Door: Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

22 Juni 2015 | Filipijnen, Cebu City

Hier is die dan... mijn allereerste blog. :)

Al bijna twee weken voorbij sinds ik uit Nederland vertrok. Na een lange maar goede reis van ruim 36 uur kan ik eindelijk weer zeggen dat ik op de Filipijnen ben! Raar maar vooral heel erg fijn hoe vertrouwd alles gelijk weer is. Renske kwam me ophalen van het vliegveld. daarna samen in de taxi naar mayflower. Zelfs na ruim een jaar kon ik de route nog dromen :) zo voelt het nog helemaal niet als zeven maanden op reis zal zijn, maar als thuiskomen! In het hotel werd ik ook enthousiast begroet met welcome back! En door het nieuwe personeel heel raar aangekeken haha. Want tja.. weet niet hoeveel anderen het mij na doen om bijna tien maanden in hetzelfde hotel te verblijven.
Eerste dagen hier gebruikt om bij te komen van de reis. Maar een avondje stappen hier mag natuurlijk niet overgeslagen worden. Dus zaterdag avond gelijk lekker gedanst. Helaas is dat voor een jetlag wat minder.. of bij mij in ieder geval... want na twee dagen heel veel slapen vond mijn lichaam het wel genoeg. En word ik sindsdien elke nacht wel 3/4 keer wakker.
Vorige week naast het relaxen ook al bij twee van de projecten langs geweest waar ik vorig jaar heb gewerkt. Zo leuk om alle bekenden weer terug te zien! Vooral mijn schatjes van little lambs had ik toch wel erg gemist, gelukkig zijn die altijd wel in voor een knuffel! Ik zal de volgende keer even foto's maken, want er word druk verbouwd daar.. Onder andere is er een hele mooie speelplaats aangelegd buiten. . Waar we dan ook heerlijk met de Kids hebben gespeeld.
Afgelopen vrijdag ben ik samen met renske naar negros gereisd voor een weekendje dumaguete. Een nieuwe bestemming die ik toe kan voegen aan mijn lijst van filipijnse trips. Een schattig stadje, wat in vergelijking met cebu erg rustig is. Zaterdag zijn we met de boot naar apo island gevaren. Waar ik heb mogen snorkelen met zeeschildpadden :) ik heb ze eindelijk gezien! ! Wel twee! Wat een mooie beesten.. maar ook een beetje eng haha. Op een beetje afstand zijn we ze gevolgd tot ik natuurlijk weer water in mijn snorkel kwam en ik genoeg gesnorkeld had. Helaas werkt het weer ook nog niet helemaal mee, en kregen we daarna een flinke bui over ons heen. Door de golven en kou werd de halve boot ziek. Ze moeten die Aziaten ook gewoon eens zwemles geven ;) 1 koreaan had het wel heel serieus genomen om niet kwijt te kunnen raken of te kunnen verdrinken. Ik zal de foto op facebook zetten.. het was geen gezicht maar wel erg grappig om naar te kijken! Haha haar eigenlijk heel hard uitgelachen.. gelukkig had ze dat niet door
Zondag zijn we de binnenlanden van negros in gegaan. Eerst naar twee meren.. waar we 20 minuten over rotsen klimmend bij meer twee aankwamen dat er voor mijn gevoel hetzelfde uitzag als meer 1 haha. Maar wel een mooie wandeling gehad. Daarna reden we naar een waterval. De mevrouw van het hotel had ons gezegd dat schoenen niet noodzakelijk waren endat het ook wel op slippers kon. Het pad naar de waterval was blijkbaar ooit verwoest. Dus mochten we eerst 300 treden naar benden en daarna over rotsen klimmend het water door richting de waterval. Een beste wandeling die idd op slippers kon... maar niet echt ideaal was. De waterval was wel erg mooi... door het water waren alle rotsen groen van het mos en van de bomen en planten. En niks te horen behalve het neer vallende water. Helaas voor mijn kuiten mochten we daarna dezelfde weg weer afleggen... spierpijn! Vandaag weer terug gevlogen naar cebu.. en bij het inchecken kreeg ik weer mijn kamer... mijn oude vertrouwde 402 :)
deze week maar eens verder uitzoeken welke trips ik ga ondernemen... en bij prime langs :)

Zal zo meteen gelijk proberen de foto's toe te voegen. Hier op de site zit er helaas een limiet op waardoor ik ze liever op facebook zet.

Tot snel!
Liefs Miek

  • 22 Juni 2015 - 15:02

    Dirk:

    Nee zet de fotos hier maar neer ;-)

  • 22 Juni 2015 - 15:11

    Annemieke:

    Wie heeft er dan ook geen Facebook ;) maar zal voor jou een speciale uitzondering maken en ze je mailen :)

  • 22 Juni 2015 - 15:24

    Dirk:

    Facebook is te mainstream he.. ;-)
    Haha dankje! X

  • 22 Juni 2015 - 16:53

    Nienke:

    Prachtig Miek, erg mooie foto's!
    Inderdaad weer een nieuwe bestemming om aan je Filipino-lijst toe te voegen. *maar een heel klein beetje jaloers op alles*
    En in het altijd mooie kamertje 402! ♡♡
    Heb je hem alweer versierd? :)
    Knuffel en een dikke kus uit Ruurlo. xx
    Ook aan Renske!

    Ps. Dirk je moet gewoon facebook aanmaken. Kunnen we eindelijk vriendjes worden. ;p

  • 22 Juni 2015 - 18:25

    Yvonne Slot:

    Wat een enorm verslag Het lijkt allemaal erg mooi Het lezen ervan is al een genot. We zien alweer uit naar het volgende verhaal Hartelijke groeten van ons.

  • 22 Juni 2015 - 19:45

    Margrieta:

    Hé Miek, het leest alsof je niet bent weggeweest uit Filipijnen idd. Wat een prachtige foto's weer! Heerlijk genoten van je verhaal! Het weer bij jullie is echt beter hoor. Het komt hier met bakken uit de lucht want de zomer is begonnen! Buiten op slippers wandelen? Nooit van gehoord! Geef je nog per mail door aan mensen( ja Dirk je hebt medestanders :) ) die geen FB hebben maar wel graag je verhalen lezen wat je website is....Heb je dacht ook ook aan een aantal beloofd :)
    Dag, dikke knuf, mama

  • 23 Juni 2015 - 19:26

    Dirk Slot (sr):

    Geweldig verhaal.....super jaloers!!!! O ja.....ik hoor ook bij een andere wereld. Die van Facebook loos.

    Groetjes en vooral genieten,

    Dirk

  • 25 Juni 2015 - 22:16

    Gerdien:

    Wat een mooi verhaal Annemieke. ik ga je weer volgen, want de vorige keer heb ik ook genoten van je verhalen en je mooie foto's. Ook op FB.
    Ik wens je een prachtige reis, veel plezier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemieke

Actief sinds 20 Mei 2013
Verslag gelezen: 430
Totaal aantal bezoekers 34543

Voorgaande reizen:

10 Juni 2015 - 14 Januari 2016

Azie rondreis :)

10 Juni 2015 - 14 Januari 2016

Rondreis Azië

30 Januari 2014 - 25 April 2014

Cebu

17 December 2013 - 27 December 2013

Vakantie Sumatra

27 Juli 2013 - 16 December 2013

Stage lopen op de Filipijnen :)

Landen bezocht: