Land #2 Cambodja - Reisverslag uit Kâmpôt, Cambodja van Annemieke Stein - WaarBenJij.nu Land #2 Cambodja - Reisverslag uit Kâmpôt, Cambodja van Annemieke Stein - WaarBenJij.nu

Land #2 Cambodja

Door: Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

25 Augustus 2015 | Cambodja, Kâmpôt

En toen zat ik in Cambodja... leuk,nieuw, anders en toch ook wel alleen...

De laatste dagen in cebu gingen nog net even iets anders.. nog even 2 dagen bohol werden er drie.  Toch even spannend als op donderdag geen boten varen vanwege een typhoon. En je dan ook niet weer of je vrijdag wel terug kunt. Gelukkig hadden we donderdag avond een goede zet gedaan door boot tickets voor vrijdag ochtend te kopen. Met heel veel mazzel hadden we daardoor de enige boot die die dag vaarde! Toch nog op tijd in cebu om gedag te zeggen bij Evelyn en de mannen op little lambs :). Al voelt het  niet echt als afscheid nemen.. ook al heb ik  voor mezelf besloten dat ik niet snel terug zal gaan. Na 10 maanden filipijnen is het tijd om andere landen te ontdekken  !

Te beginnen met Cambodja!  Toch wel weer een verschil met de Filipijnen. . Een heel stuk kunnen rijden zonder water te zien, dat is me de afgelopen maanden niet  gelukt;). Mijn eerste dagen in siem reap door gebracht. Met als hoogtepunt angkor wat. Super mooie tempels, maar ook wel heel veel haha. Na 1 dag van 9 uur lang had ik het ook wel gezien daar.. ook al kun je er wel zes dagen terecht. Maar dat had ook te maken met de fietstocht.. het combineren van fietsen en alle tempels in/op/uit was een goede workout ;). Nieuw aan mijn reis is ook het slapen in dorms... te beginnen bij 16 stapelbedden haha. Even wennen dat je met zijn allen slaapt,  iedereen in en uit loopt wanneer die zin heeft en dat je een douche  mag gebruiken die nog viezer is dan op de camping vroeger. Maar ook dat hoort bij de ervaring blijf ik maar zeggen ;) nadat ik siem reap genoeg verkend had naar battambang  vertrokken voor een middagje  bamboe trein. Leuke ervaring en interessant dat de lijn veel is gebruikt tijdens de khmer  oorlog. En een ervaring dat ze je waarschuwen voor landmijnen, als je te ver naast de spoorrails zal lopen heb je nog kans dat er op 1 trapt. Gelukkig hebben wij dat maar niet gedaan ;). In mijn eerste week ook ontdekt dat er ook plekken en momenten zijn waarop het niet mee valt... De kustplaats  sinahoukville  was daar wel een voorbeeld van. Gelijk bij aankomst al een raar gevoel door de sfeer.. alleen maar drugs rokende en dringende mensen.. opzicht prima, maar ik hoef er geen last van te hebben.  Na 1 dagje strand ook weer snel verder gegaan. Ook hier zullen nog strand dagen mogelijk zijn :)

Nu ben ik in kampot.. een heerlijk relaxt stadje. Gelijk geluncht in een tentje waar geserveerd word door vooral dove mensen... zou zo wel aan het werk willen haha. Afgelopen week hier dagen heerlijk niks gedaan.. maar ook de omgeving ontdekt. Een tour de bergen in naar het nationale park,  waar vooral het uitzicht erg mooi was. Net als de vuurvliegjes  s avonds. En een dagje country side tour. Langs de zout velden,  peper plantage en een cave.... met de trap omhoog en door zo'n mooie smal gat afdalen. Als ze me dat van tevoren verteld hadden had ik wel even getwijfeld haha. Maar nu gingen we er zo in en hop ik stond weer buiten :). Aangezien ik hier nu al voor de tweede dag weg regen en ik alles wel gezien heb hier ga ik morgen verder naar phnom penh! En dan zit Cambodja er ook weer bijna op.

Tot snel maar weer :)
Liefs Miek

  • 25 Augustus 2015 - 09:49

    Nienke:

    We hadden al 'even' (2 uur, haha) bijgekletst maar toch leuk om nog even te kunnen lezen wat je gedaan hebt / aan het doen bent / nog gaat doen.
    En Cambodja alweer bijna door! De tijd gaat snel. Nog even en dan .....

    Lekker genieten. ♡
    Liefsss. xx

  • 25 Augustus 2015 - 17:17

    Margrieta Bode:

    Hahaha, wij hebben vandaag ook 'even' bij gekletst...
    Ik denk dat jij nog meer nieuws uit de Achterhoek weet dan wij zelf :)
    Zo kom je straks tijd tekort in Cambodja :(
    Als dat zo is maken wij hier wel een blog voor jou....slaap lekker in je dorm nu, mama

  • 26 Augustus 2015 - 10:02

    Yvonne Slot:

    Annemiek, wat een verhaal is het weer geworden en wat kan een mens veel meemaken op reis. Wat ik wel mis is fotos of zie ik weer wat over het hoofd??
    Bedankt voor je felicitatie. Voor Dirk schiet het ook op dat jullie elkaar in de armen kunnen sluiten ik ben benieuwd hoe hij het gaat ervaren. Het is natuurlijk heel anders dan een 5 sterren hotel waar hij terecht komt. Nou meid zet hem op en tot een volgende keer maar weer. Hartelijke groen van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Kâmpôt

Rondreis Azië

Zeven maanden lang Azië verkennen :)

Recente Reisverslagen:

30 December 2015

Weer thuis!

15 December 2015

#7 Sri Lanka

29 November 2015

Ben ik weer.. nr 6: Vietnam

09 November 2015

Beautiful myanmar!

18 September 2015

Land # 3 en reiswijzigingen
Annemieke

Actief sinds 20 Mei 2013
Verslag gelezen: 449
Totaal aantal bezoekers 34547

Voorgaande reizen:

10 Juni 2015 - 14 Januari 2016

Azie rondreis :)

10 Juni 2015 - 14 Januari 2016

Rondreis Azië

30 Januari 2014 - 25 April 2014

Cebu

17 December 2013 - 27 December 2013

Vakantie Sumatra

27 Juli 2013 - 16 December 2013

Stage lopen op de Filipijnen :)

Landen bezocht: