Op avontuur in het noorden :) - Reisverslag uit Cebu City, Filipijnen van Annemieke Stein - WaarBenJij.nu Op avontuur in het noorden :) - Reisverslag uit Cebu City, Filipijnen van Annemieke Stein - WaarBenJij.nu

Op avontuur in het noorden :)

Door: Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

10 Juli 2015 | Filipijnen, Cebu City

Hoi hoi, weer een berichtje van mij ☺

Bedankt voor alle leuke en lieve reacties op mijn vorige blog :) En voor degene zonder Facebook, maar die toch foto's willen zien.. stuur mij even een mailtje/appje/berichtje hieronder. Dan zal ik jullie ook af en toe foto's mailen :)

Ondertussen alweer ruim een maand op reis.. dat klinkt al wat beter dan twee weken. Na dumaguete heb ik weer een weekje in cebu gezeten. Met renske samen plannen gemaakt  voor onze reis in oktober /november/december... dan is het de bedoeling dat we samen wat landen onveilig gaan maken :)  En ik ben bij prime en little lambs  langs  geweest... wat een lieve mensen toch bij beide. Als ik een dagje niks te doen had mocht ik gerust komen werken :) En dat zal ik ook zeker doen! 

Maar eerst ben ik 8 dagen naar het noorden geweest. . Mijn eerste backpackers  trip ;). Vanuit Manila met de bus naar San Fernando gereden.. een mooie busrit  van 7 uur. Eenmaal aangekomen, na een warme dag, begon het natuurlijk gelijk te onweren. Gelukkig had ik net een blik kunnen werpen op een strand :) Een echt surfers  strand! Woensdag gelukkig een strak blauwe lucht. .. Eerst wat liggen zonnen. Dat ging zo goed dat ik nu nog steeds rood ben haha. Insmeerdiploma  halen is ook wel lastig ;). Smiddags  heb ik mezelf gedwongen om surfles  te nemen... ben er niet erg goed in haha. Heb wel 1 keer een soort van goede.. tja Hoe noem je dat. .. actie?  gehad. De rest van de pogingen waren half.. of voordat er iets van het woord surfen van gemaakt kon worden lag ik al in het water. Moet nog wat meer oefenen laten we maar zeggen ;).
Donderdag ben ik met weer zo'n mooie... lange... busrit  verder naar het noorden gereden. Naar Laoag... wat behalve een mooie kerk niet zo spannend was.  Dus vrijdag een er net ten zuiden van Laoag  bezocht. Voor de wie is de mol kijkers misschien herkenbaar.. De Paoay church... heel mooi oud gebouw. Van de buitenkant dan,  van binnen was het niet zo spannend. Toen weer de  bus in.. je maakt  nog eens wat kilometers hier.. naar Vigan. Prachtig oud stadje... met een keertje geen betonnen gebouwen. Maar ouderwetse  huisjes.. voelde bijna een beetje country achting :) alle straatjes wel zes keer door gelopen,  omdat ze zo leuk waren, maar ook omdat ze een beetje op elkaar leken. Maar een beetje beweging kan geen kwaad. Zaterdag naar het museum geweest,  wat over zo'n beetje alles ging wat ooit gebeurd was haha.  En voor de helft in het filipijns  heb ik niet helemaal meegekregen wat  het  museum te vertellen had.
Zondag was het mijn bedoeling om naar baguio te rijden. Alleen waren de weersvoorspelling zo slecht dat ik had besloten vast naar manila te gaan. Geen slechte keuze... het weer was al zo slecht dat ik bijna een dubbele reistijd heb gehad. Het eerste stuk... terug naar San Fernando, wat drie uur hoort te duren, heb ik 10 uur over gedaan. Een lange zit in een vooral stil sraande bus, waarbij de omgeving langzaam in een grote zee veranderde, de hele weg stond blank. Dat was ook de reden voor de vertraging,  zoveel water op de weg dat we er niet door konden.  Gelukkig uiteindelijk wel doorgereden en maar goed ook dat ik had gekozen om naar manila te gaan. De dagen daarna werd het weer nog slechter, en de weg die ik eigenlijk had willen nemen was versperd door een landslide. Op het vliegveld kon ik vrij gemakkelijk mijn vlucht veranderen en terug keren naar cebu :)

Nu alweer een aantal dagen in cebu. Heerlijk om in deze vertrouwde omgeving mijn eigen ding te kunnen doen.  Als ik wil relaxen kan dat, of ik ga een dagje werken. Echt een vakantie gevoel, gewoon doen waar ik zin in heb :)

Ik zal jullie snel weer op de hoogte houden van mijn nieuwe avonturen!
Xx Miek

  • 10 Juli 2015 - 09:32

    Denise:

    Fijn om weer een verhaal te lezen! Al word ik op de app ook goed op de hoogte gehouden;)
    Dikke knuffels aan jou en aan alle lieverds bij little lambs!
    Xx

  • 10 Juli 2015 - 10:15

    Nienke:

    Jaaaaaa, weer een verhaaltje uit het verre land!
    Wat ziet het noorden er prachtig uit zeg :)
    Wel fijn dat je weer 'veilig' in Cebu bent.
    En stoer man.... die surfles. Ook al ging het nog niet zo goed. Haha.

    Superleuk om te lezen allemaal.
    We skypen snel weer.
    Dikke kusssss. xxxxx

  • 10 Juli 2015 - 11:05

    Yvonne Slot:

    Leuk verslag weer Annemiek. Om te leren surfen kun je ook naar Makkum hoef je ook niet meer zo ver weg .Grapje. Maar waar kunnen we de foto,s zien??
    Want Nienke zegt wat ziet het Noorden er mooi uit Dus ergens doe ik iets fout.
    We wensen je verder een hoop plezier en goede doortocht.. Hartelijke groeten van ons.

  • 15 Juli 2015 - 19:30

    Wieke:

    Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt!!!!
    Alweer super veel leuke dingen gedaan (en natuurlijk nog voor de boeg)!
    Geniet er van meid!!!

    Xx wieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, Cebu City

Rondreis Azië

Zeven maanden lang Azië verkennen :)

Recente Reisverslagen:

30 December 2015

Weer thuis!

15 December 2015

#7 Sri Lanka

29 November 2015

Ben ik weer.. nr 6: Vietnam

09 November 2015

Beautiful myanmar!

18 September 2015

Land # 3 en reiswijzigingen
Annemieke

Actief sinds 20 Mei 2013
Verslag gelezen: 474
Totaal aantal bezoekers 34642

Voorgaande reizen:

10 Juni 2015 - 14 Januari 2016

Azie rondreis :)

10 Juni 2015 - 14 Januari 2016

Rondreis Azië

30 Januari 2014 - 25 April 2014

Cebu

17 December 2013 - 27 December 2013

Vakantie Sumatra

27 Juli 2013 - 16 December 2013

Stage lopen op de Filipijnen :)

Landen bezocht: