Afscheid cebu - Reisverslag uit Cebu City, Filipijnen van Annemieke Stein - WaarBenJij.nu Afscheid cebu - Reisverslag uit Cebu City, Filipijnen van Annemieke Stein - WaarBenJij.nu

Afscheid cebu

Door: Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

04 Augustus 2015 | Filipijnen, Cebu City

Mijn laatste blog vanuit de Filipijnen.  Nog maar een paar dagen en dan zal ik echt afscheid moeten nemen. :(

De afgelopen weken in cebu geweest. Dagjes gewerkt en heerlijk gerelaxt. Bij al mijn oud projecten langs geweest.. De kids  geknuffeld en met ze gespeeld op little lambs. Helaas heeft 1 van de jongens zichzelf zo veel pijn gedaan waardoor hij nu niks meer ziet. Heel erg sneu om te zien, gelukkig zijn ze met de hulp van een helm en arm kokers aan het proberen om dit te stoppen. En werd ik gisteren al ingeschakeld om te helpen aangezien ik de expert ben haha. Is ook niet zo heel moeilijk om meer te weten dan de doktoren, die hebben hier helemaal geen ervaring met special kids. ;) Ook op Adam jennies  en prime langs geweest, hier vooral bij gekletst met de collega's.  Want veel van mijn oude kids  komen niet meer helaas.

De afgelopen twee weken geholpen met de worldmapping groep die hier was. Super leuk om zo'n groep 14-18 jarigen te  mogen helpen bij hun twee weken filipijnen ervaren.  Mocht mee als begeleider toen ze een nacht bij de locals  gingen slapen...   bamboe hutjes met vaak maar 1 kamer, waar je met zijn 6/7/8en  slaapt. Helaas (of gelukkig;)) mocht ik in het kantoor slapen. Ook een hele ervaring op 2 cm dikke matjes ;). Wie weet ga ik ook nog wel een keertje mee als begeleider van zo'n trip :)

Had er al iets van op facebook gezet.. afgelopen week een dag de route gereden die ik bijna 2 jaar geleden ook heb gereden. Toen vijf dagen na de typhoon Haiyan.  Wou graag zien hoe het noorden hier op cebu er nu uit ziet en of het goed is opgebouwd. Gelukkig is dat  zo! De route die ik nu heb gemaakt was langs grote groene velden met recht op staande bomen :) en langs mooie nieuwe bamboe hutjes. Vooral te herkennen aan de super rode golfplaat  daken, waardoor je ze van kilometers ver al kunt zien ! Zo'n verschil met twee jaar geleden! 

Ook druk bezig geweest om de volgende landen voor te bereiden. Aangezien ik nog steeds weinig had gelezen een middag in het coffee tentje zitten lezen en plannen :) Voor Cambodja en Laos heb ik nu een aantal plekken die ik echt wil bezoeken.  In zes weken tijd zou dat moeten gaan lukken!

Deze week zal ik verder afscheid moeten nemen van iedereen en alles hier. Jammer dat ik weer weg ga uit de Filipijnen, maar erg veel zin in mijn nieuwe avontuur!

Tot snel.. Vanuit Cambodja!
Xxx Miek

  • 04 Augustus 2015 - 10:44

    Yvonne:

    Annemiek dat is weer een heel verhaal. Het is jammer dat je weer alles in de steek moet laten maar, daar komt weer wat anders voor in de plaats. Dat is weer spannend. Nieuwe mensen en nieuwe omgeving. We hoeven niet te zeggen Geniet ervan want dat doe je. Goede reis verder en blijf voorzichtig.
    Hartelijke groeten van ons. Opa en oma Slot.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, Cebu City

Rondreis Azië

Zeven maanden lang Azië verkennen :)

Recente Reisverslagen:

30 December 2015

Weer thuis!

15 December 2015

#7 Sri Lanka

29 November 2015

Ben ik weer.. nr 6: Vietnam

09 November 2015

Beautiful myanmar!

18 September 2015

Land # 3 en reiswijzigingen
Annemieke

Actief sinds 20 Mei 2013
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 34636

Voorgaande reizen:

10 Juni 2015 - 14 Januari 2016

Azie rondreis :)

10 Juni 2015 - 14 Januari 2016

Rondreis Azië

30 Januari 2014 - 25 April 2014

Cebu

17 December 2013 - 27 December 2013

Vakantie Sumatra

27 Juli 2013 - 16 December 2013

Stage lopen op de Filipijnen :)

Landen bezocht: