Ag.. misschien is het een tyfoon. - Reisverslag uit Cebu City, Filipijnen van Annemieke Stein - WaarBenJij.nu Ag.. misschien is het een tyfoon. - Reisverslag uit Cebu City, Filipijnen van Annemieke Stein - WaarBenJij.nu

Ag.. misschien is het een tyfoon.

Door: Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

04 Augustus 2013 | Filipijnen, Cebu City

Weer een blog van mij! De eerste week is voorbij gevlogen! Maar was erg leuk! De hele week hebben we gewerkt. De kinderen en de docenten kennen ons en wij hun steeds beter. De eerste kinderen komen ook al met vragen naar ons toe! Erg leuk! Het blijft wel een heel verschil met Nederland, maar aankomende week hebben we een gesprek met een leidster van het project over wat we van elkaar kunnen verwachten. Dus even afwachten wat dat wordt. Maar waarschijnlijk mag ik aan de slag om 1 of meerdere kinderen te observeren om meer informatie over ze te krijgen! Ook mag ik mee naar huisbezoeken en hopelijk ook gewoon nog 2 dagjes voor de klas! Lijkt me erg leuk en een uitdaging om dat te gaan doen! Afgelopen week dus vooral mee gekeken hoe alles gaat hier in de Filipijnen... nog geen foto's genomen op het project. Die volgen later nog! Vrijdag al wel mogen dansen. Als afsluiting van een lesproject hebben we op een podium staan dansen en zingen. En alle vrijwilligers (ook van de fysio e.d.) mochten de vogeltjes dans doen! Dus wij met onze rode kop (was zo'n 35 graden) op het podium! Maar het was erg geslaagd :)

Ons eerste weekend gelijk goed besteedt door naar Moalboal te gaan. Een plaatsje aan de andere kant van het eiland. Met de bus zo'n 2 uur rijden wat goed te doen was. Daar aangekomen een hotelletje gezocht en onze spullen gedumpt waarna we naar de Kawasan Falls zijn gereden met een tricycle (of hoe je dat ook schrijft). Erg grappig deze scootertjes met een bakje ernaast. Maar wel even proppen als je daar met zijn drieën in wil! Gelukkig wilde en durfde Ben (onze mede vrijwilliger hier) wel achterop de scooter. Bij de waterval was het prachtig helder blauw water.. dus hebben we even kunnen zwemmen :)

Vandaag (zondag) hadden we naar white beach gewild. Maar gister avond begon het met regenen... en dat was vanmorgen nog niet gestopt. Toen we bij het hotel vroegen of het nog lang zou regenen was het antwoord.... ag maby it is a tyfoon! Lekker antwoord dan! Dus toen maar weer met de bus terug gegaan naar Cebu City waar we nu even lekker bijkomen van onze eerste week!

Ook hebben we eindelijk foto's gemaakt! Zal ze zo meteen proberen te uploaden.. dan kunnen jullie een beetje mee genieten van hier! Het weer is best heel goed. Af en toe een beetje regen, maar vooral zon en bewolking en erg warm!

Lieve groetjes vanuit hier! XX

• 04 Augustus 2013 - 11:47

Marieke Ekenhorst:

Hoi Annemieke,

Wat leuk om jouw ervaringen te lezen, het voelt voor mij weer even alsof ik terug ben in Cebu! Moalboal is een erg populaire plek, mooi ofniet? Zelf ben ik twee keer bij Kawasan Falls geweest, wat is het mooi daar. Ben je ook helemaal naar de top geweest, bij 'de bron'? Over van die heerlijk instabiele en glibberige bamboe-bruggetjes..
    Die tyfoons zijn er veel he? Gemiddeld zo'n 26 per jaar.. Maar meestal stelt het niet zoveel voor, gewoon een regenachtige dag met wind. Klinkt inderdaad heftiger dan het is ;)

Heel veel plezier & geniet!!
    Groetjes, Marieke

• 09 Augustus 2013 - 11:16

Sil:

Ha die Miek,
    Klinkt alsof je het goed naar je zin hebt tot nu toe! Ben benieuwd naar nieuwe foto's. Volgende week vertrek ik naar Indonesie dus dan kunnen we zwaaien ;). Succes, veel plezier en geniet!
    Liefs,
    Sil

• 09 Augustus 2013 - 13:38

Jolanda:

Hoi Annemiek,
    Een enthousiast verslag van je.
    Leuk om te lezen dat je ook tijd hebt om andere dingen van het land te zien. Zijn jullie met meerdere stagiaires daar of zijn jullie met z'n tweeën?
    Foto's zijn leuk. Nog geen andere beesten gezien dan de schildpad? Als het niet enger is dan is het hier in de polder mysterieuzer met onze wolvin van Luttelgeest.
    Geniet lekker van je vrije dagen om weer op te laden voor je stage
    Ik heb trouwens geen foto of filmpje gezien van het dansen met jullie rode hoofden van de temperatuur?? ;-)
    Groet van familie Geschiere

• 20 Augustus 2013 - 07:27

Annemieke Stein:

Dank jullie voor de reacties :)
    @MArieke, nee zijn niet helemaal omhoog gegaan naar de bron. Maar zijn nog wel een stuk omhoog gelopen. Is echt heel mooi daar! Tyfoons zijn er idd veel. Regelmatig dat als het regent dat we horen dat het de resten zijn van een of andere tyfoon. Maar gelukkig is het hier dan alleen wat regen en wind.
    @Sil, JAAA, al is het wel ver om te zwaaien geloof ik ;) waar ga je nou allemaal heen? Als je nog een vliegtuigplek over hebt zie ik je wel verschijnen ;)
    @Jolanda, ik ben samen met een vriendin, maar die doet vrijwilligerswerk. Op het project zijn ook nog vier denen die daar stage lopen en ook nog een australische vrijwilliger. genoeg mensen dus ;)
    Behalve kippen, schildpadden en karpers in de tuin en salamanders en heel af en toe een kakkerlak (gelukkig vooral buiten) heb ik nog weinig dieren gezien. Ja op straat zijn veel zwerf honden en katten, maar verder gelukkig niks engs!!
    De foto's van onze dans moeten idd nog komen. Die staan nog bij onze coordinator op de computer! maar zal er werk van gaan maken dat ik die ook krijg!
    Liefs Miek