Update Orkaan.. - Reisverslag uit Cebu City, Filipijnen van Annemieke Stein - WaarBenJij.nu Update Orkaan.. - Reisverslag uit Cebu City, Filipijnen van Annemieke Stein - WaarBenJij.nu

Update Orkaan..

Door: Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

08 November 2013 | Filipijnen, Cebu City

Even een korte update vanuit hier...

De meesten weten dat Pap en Mam ondertussen onderweg zijn deze kant op. Heel erg fijn om ze binnenkort weer te zien!
Maar.. binnenkort kan 1 of 3 dagen zijn! Op dit moment zitten we te wachten op de orkaan Yolanda (of Haiyan genoemd). Deze gaat niet recht over Cebu City trekken, maar wel over het noordelijke puntje van het eiland Cebu. Dus we kunnen een flinke storm verwachten! Het is hier nu half 8 in de ochtend en het begint steeds harder te waaien en te regenen. Zoals de planning nu is zal de echte storm begin van de middag (filipijnse tijd, dus 7 uur eraf halen voor de nederlandse tijd) aan land komen op Cebu.

Door deze storm zijn de meeste vluchten geannuleerd, of gaan nog geannuleerd worden. Pap en Mam zullen dus waarschijnlijk langer in Seoul blijven tot dat er weer vluchten naar Cebu gaan. Het is de vraag of ik de aankomende dagen internet en elektriciteit heb, dus ik ben waarschijnlijk niet bereikbaar. Maar ik zal zo snel mogelijk een nieuwe update geven als dat mogelijk is. En natuurlijk laten weten als Pap en Mam eindelijk hier zijn!!

Tot snel!
XX Miek

  • 08 November 2013 - 05:28

    Nick Renders:

    Hallo Annemieke,

    Mijn naam is Nick Renders en ik werk voor het ochtendprogramma van Radio 2, De Heer Ontwaakt van de VARA. Wij zijn eigenlijk op zoek naar iemand die ons telefonisch een update kan geven over de situatie op de Filipijnen op dit moment. Zouden wij jou daar even over kunnen bellen? Ik hoor het graag!

    Sterkte in ieder geval!
    Nick Renders
    Radio 2 - VARA - De Heer Ontwaakt

  • 08 November 2013 - 09:47

    Mieke Hebbink:

    Hoi Annemieke, veel sterkte met de storm, ik hoop dat het mee gaat vallen en dat je je vader en moeder snel kan omarmen! Denk aan jullie, liefs, Mieke

  • 08 November 2013 - 13:23

    Gerdien Kleistra:

    Hallo Annemieke weer zo'n spannende periode. Eerst de aardbeving nu weer een orkaan. Ik hoop, dat het allemaal meevalt.
    Hopelijk hoeven je ouders ook niet al te lang te wachten om door te kunnen vliegen.
    ik wens jullie daar veel sterkte en dat jullie straks toch van elkaar kunnen genieten.
    Sterkte en fijne dagen gewenst.Gerdien

  • 08 November 2013 - 16:39

    Jolanda:

    Hoi Annemieke, Wat een spannende tijd heb je. Ik hoop dat jullie het daar allemaal goed doorstaan.
    Hoorde vanmorgen zulke heftige berichten op de radio, hou je taai en ik hoop dat je over een aantal dagen weer kunt gaan genieten van al je belevenissen. De groeten aan je ouders en hoop dat ze snel bij je zijn.
    Groet Jolanda (durf mijn naam bijna niet op te schrijven)

  • 08 November 2013 - 17:44

    Philo Van Enckevort:

    Hoi Annemieke.

    Jij denkt zeker ook, zit ik zoverweg, ga ik alles uit proberen, maar een beetje minder en heftig mag ook hoor. Ik hoop dat je een gezellige tijd heb met je ouders. Je moeder had er in ieder geval heel veel zin in. De kleidng ruil was erg leuk, gaan we zeker herhalen. Was je vakantie tripje leuk, ik denk het wel gezien de foto's die ik voorbij zag komen. Ik hoop dat je ouders zonder al teveel problemen naar je toe kunnen en dat je een fijne tijd samen hebt, ook met daniel. Succes met de wind en rechtop blijven staan!!!!!

  • 08 November 2013 - 19:43

    Janny:

    Hallo Miek,
    Je hebt wel een continent uitgezocht zeg, het lijkt wel alsof je het er om doet!
    Hier op het ochtend journaal én op de latere journaals alles over de windhoos , de ergste sinds weet ik hoelang. Ja, hoor en jij bent daar en dan ook nog je ouders onderweg.......
    Heb gelukkig al wel gehoord van Marleen dat ze er zijn, pffff.
    En Daan dan, heeft hij er ook ,in Vietnam ,zo'n last van gehad?
    Ik wens je samen met je ouders en Daan hele fijne dagen met iets minder wind...
    De windsnelheid schijnt het dubbele geweest te zijn van wat wij vorige week maandag hebben gehad.
    En dat was echt heftig......
    Dikke kus en geniet!

  • 10 November 2013 - 10:44

    Karin Teunissen:

    Ha Annemieke,
    Wat een verschrikkelijke berichten en beelden komen er bij ons binnen. We maken ons erge zorgen en hopen snel weer van je te horen/lezen!! Veel sterkte daar en liefs van ons allemaal!

  • 10 November 2013 - 11:20

    Annemieke Stein:

    Dank je voor al jullie lieve reacties!

    Met mij is alles goed. De storm is vrijdag ten noorden van Cebu City over het eiland Cebu getrokken. Wij hebben hier vooral harde wind (stoten) en regen gehad. Hierdoor wel veel bomen om en andere materiële schade, maar geen ernstige dingen voor zover ik nu weet. Maar de informatie komt nog niet zo heel snel, en de focus ligt natuurlijk op Leyte.. waar zo veel mensen zijn omgekomen!

    Pap en Mam konden vrijdag gelukkig gewoon landen. Dus die zijn hier! Fijn om ze weer te zien en hebben al lekker bij kunnen kletsen, en ze al het een en ander kunnen laten zien hier.
    Morgen weer gewoon lekker werken!

    XX Miek

  • 11 November 2013 - 15:47

    Gera Van Dorp:

    Dag Annemieke,

    Je hebt nog niets van ons gehoord, maar nu je voor de tweede keer zo in spanning hebt moetenzitten, kan ik toch niet achterblijven! ! Eerst de aardbeving en nu weer die orkaan. Je krijgt het wel voor de kiezen. We hebben ons wel zorgen gemaakt over je ouders, maar we begrijpen dat die goed zijn aangekomen. Heerlijk om elkaar weer te zien, natuurlijk. En je kon wel wat extra steun gebruiken , neem ik aan. Fijn dat het op jouw eiland allemaal wat meevalt. De beelden van andere eilanden zijn verschikkellijk.
    We wensen jou en Job en Margrieta een fijne tijd met elkaar en straks met ook Daniel, hopelijk komt de natuur daar nu wat tot rust! Hartelijke groeten, ook van Kees, Gera van Dorp

  • 11 November 2013 - 18:51

    Hettie En Wim De Ruiter:

    Hallo Annemieke,

    Fijn dat je je blog bijgewerkt hebt. Ook wij maakten ons zorgen hoe het een en ander daar bij jou zou aflopen. Ook omdat je ouders net op het moment van de storm die kant op moesten. De beelden die we hier krijgen zijn bijzonder erg en ik denk dat als jullie er daar op uit trekken dat je ook wel heftige dingen zult mee maken. Maar bovenal wensen we jullie nu een hele fijne tijd samen en hopelijk is het voorlopig gedaan met al het natuurgeweld.

    De hartelijke groeten aan jullie allemaal.

    Hettie en Wim de Ruiter

  • 12 November 2013 - 23:07

    Annet En Gerrit:

    Ha Annemieke,

    Fijn om te lezen dat jullie veilig zijn. Het is onvoorstelbaar wat we hier allemaal horen en zien. Er worden verschillende plaatsen genoemd, maar we hebben geen idee waar het allemaal is en hoever jullie daar vandaan zitten.
    We hopen dat jullie ondanks alles met elkaar een goede tijd hebben. We zullen de verhalen later wel horen.

    Hartelijke groeten aan jullie allemaal,
    Gerrit en Annet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, Cebu City

Annemieke

Actief sinds 20 Mei 2013
Verslag gelezen: 1156
Totaal aantal bezoekers 34654

Voorgaande reizen:

10 Juni 2015 - 14 Januari 2016

Azie rondreis :)

10 Juni 2015 - 14 Januari 2016

Rondreis Azië

30 Januari 2014 - 25 April 2014

Cebu

17 December 2013 - 27 December 2013

Vakantie Sumatra

27 Juli 2013 - 16 December 2013

Stage lopen op de Filipijnen :)

Landen bezocht: