Ik wil jullie hulp vragen! - Reisverslag uit Cebu City, Filipijnen van Annemieke Stein - WaarBenJij.nu Ik wil jullie hulp vragen! - Reisverslag uit Cebu City, Filipijnen van Annemieke Stein - WaarBenJij.nu

Ik wil jullie hulp vragen!

Door: Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

13 November 2013 | Filipijnen, Cebu City

Lieve mensen,

Nog een keer heel erg bedankt voor alle lieve berichtjes! Met mij gaat het nog steeds goed hier. Maar dat is zoals jullie hebben kunnen zien op tv niet overal het geval.

Vandaag ben ik mee geweest naar het noorden van Cebu, nog geen 3 uur rijden. Hier hebben we het gebied gezien wat getroffen is door de typhoon, zo goed als alles ligt plat! Bomen zijn om geknakt als lucifer houtjes en huizen liggen plat of zijn hun daken kwijt. Kinderen staan op straat te bedelen voor eten en drinken. Heel erg heftig en aangrijpend om te zien. Vandaag hebben we al kunnen helpen door de voedselpakketten uit te delen die ons hotel, Mayflower, verzameld hadden. Maar we, ik en alle andere vrijwilligers die hier nu zitten, willen ook graag ons steentje bijdragen. Daarin vraag ik ook jullie om hulp.

De getroffen gebieden hebben veel hulp nodig, wij willen ze dit geven door voedsel te doneren. Binnen Cebu City worden veel pakketten gemaakt om naar de getroffen gebieden te verslepen. Deze worden gemaakt met spullen die ze gedoneerd hebben gekregen, zoals rijst, ingeblikt eten en water. Maar hiervoor hebben we geld nodig. Daarom wil ik jullie vragen of als jullie de getroffen gebieden hier willen helpen een bedrag naar mij over willen maken. Alle vrijwilligers hebben deze oproep gedaan, en samen zullen we van het verzamelde geld eten halen voor de voedselpakketten. Zo worden de mensen hier snel geholpen!

Wil je ons hierbij helpen? Stuur dan een mailtje naar mij voor mijn rekening nummer!

Alvast heel erg bedankt!
Liefs Miek

  • 13 November 2013 - 09:22

    Nienke:

    Supergoede actie meisje! Zet 'm op.
    Ik denk aan jullie.
    Xxxxxxxxxxx

  • 13 November 2013 - 11:34

    Luka:

    gedaan! sterkte x

  • 13 November 2013 - 14:57

    Gerdien Kleistra:

    Wat goed van jullie. Door jou wat geld te sturen weten wevzeker dat het op de goede plek terect komt.
    Hier staat het gironummer 555 ook wel open, maar nu stuur ik geld naar jou.
    ik wens jullie daar heel veel succes en tevens veel sterkte.
    Groeten aan je ouders en ondanks allenarigheid daar toch ook goede momenten gewenst voor jullie allemaal.

  • 13 November 2013 - 16:47

    Coos Van Der Pol:

    Gedaan hoor :) Heel veel succes! Liefs, Coos

  • 13 November 2013 - 17:40

    Hil:

    Gedaan!

  • 13 November 2013 - 19:01

    Wim En Hettie:

    Hallo Annemieke, Mooie actie wij doen mee. Groetjes en dat je maar veel pakketten kunt maken. ;-)
    Wim en Hettie.

  • 14 November 2013 - 11:51

    Betsy En Henk Wentink:

    Hallo Annemieke,

    Prima initiatief, we hebben een steentje bijgedragen Succes en veel plezier samen met je ouders, hoewel dat door de typhoon wel wat gedempt zal worden

    Betsy en Henk Wentink

  • 14 November 2013 - 18:22

    Linda En Krijn Smit:

    hoi Annemiek, ook vanuit opperdoes een gift voor rechtstreekse hulp. Petje af voor jullie inzet.

  • 14 November 2013 - 21:12

    Gerrit En Annet Kant:

    Ha Annemieke,

    Mooi dat jullie zo heel dichtbij direct hulp willen en kunnen verlenen. Het lijkt ons best heftig te zien hoe mensen wanhopig op zoek zijn naar voedsel. Van jullie als buitenlanders verwachten ze misschien ook wel dat jullie hen vanuit het rijke Europa kunnen helpen. Wij hebben een druppel op een gloeiende plaat naar jouw rekening overgemaakt. Veel kleine druppels maken toch weer een grote. Veel sterkte!

  • 14 November 2013 - 23:09

    Janny:

    Hoi Miek,

    Ben zo onder de indruk van alles wat daar gebeurt, ben blij dat ik wat kán doen, rechtstreeks naar jou en weten wat ermee gebeurt is helemaal fijn. Probeer toch om ook nog te genieten, al zal dat nu "anders" zijn, samen met Daan en je ouders. Knuffel,ook voor hen, Janny.

  • 15 November 2013 - 09:21

    Carin Van Aken (collega Van Margrieta (MEE-OG):

    Hallo Annemieke,

    Las de oproep op ons MEE Nieuws (jammer dat er vrijdag's niet zoveel collega's aanwezig zijn) had na alle verschrikkelijke beelden al gedoneerd op Giro 555, maar jullie actie is ook geweldig en misschien werkt dit nog wel veel sneller...heb zojuist een bedrag overgeboekt.

    Goed om te horen dat jullie veilig zijn, wens jullie heel veel succes met deze actie en groetjes aan Margrieta!

    Carin van Aken

  • 15 November 2013 - 10:12

    Monique Wolfs (collega Van Margrieta):

    Hallo Annemieke,
    Wat goed dat jullie je inzetten om de mensen in de getroffen gebieden te helpen. Heel veel succes maandag, het zal iets worden dat je je leven niet meer vergeet. Groeten aan je moeder,
    Monique Wolfs

  • 15 November 2013 - 11:11

    Tetj En Harry (vrienden Van Job En Margrieta):

    Hoi Annemieke,

    Prima initiatief. Sterkte met jullie werkzaamheden/ondersteuning daar.
    Onze bijdrage is inmiddels onderweg.

    Groet van Tetje & Harry

  • 15 November 2013 - 11:57

    Dorien (collega Van Margrieta):

    Hoi Annemiek,

    Allereerst heel fijn om te horen dat alles goed met jullie gaat! We hebben bij MEE hier allemaal erg meegeleefd, fijn dat jullie veilig zijn. Ik heb je reisverslag gelezen, niet te bevatten hoeveel elende die tyfhoon achtergelaten heeft, zoveel levens verwoest en zoveel levens totaal op z'n kop gezet. Zo goed dat je je hiervoor inzet. Diep respect voor wat je daar doet!
    Succes daar. Weet dat je heel goed werk daar verricht. Ik ben blij dat we via jou deze mensen toch een klein beetje kunnen helpen. Mijn bijdrage is onderweg.

    Groetjes
    Dorien

  • 15 November 2013 - 12:03

    Donna:

    Hallo Annemiek (& Margrieta),
    Super actie.onze bijdrage komt eraan.
    Zwaar, sucess maandag
    Groetjes Donna en Hans Ligtenbarg

  • 15 November 2013 - 13:41

    Evelien De Ruiter En Mark.:

    Hallo Annemieke en de rest.

    Wat naar wat daar gebeurt is maar wat fijn dat we de mensen zo een beetje kunnen helpen door naar jou een bedrag over te maken!!! Onze bijdrage is, als het goed is, onderweg naar je.
    Veel succes daar, en dat je maar veel mensen een steuntje in de rug kan geven.

    Groetjes Evelien, Mark en Mirthe.

  • 15 November 2013 - 16:18

    Sary En Ben:

    Hallo Annemieke,
    Gisteren hebben wij een bijdrage overgemaakt. We hopen dat je op deze manier de mensen daar kunt helpen.
    Groetjes aan je ouders.

    Sary en Ben.

  • 15 November 2013 - 19:10

    Bert Van Hoek:

    Dag Annemieke,

    Ik ben een collega van je moeder. Las de oproep vanavond via MEE.
    Wij waren al van plan te storten via 555, maar denken dat dit veel effectiever is.
    Veel succes en strekte toegewenst met jullie hulpacties. Klasse!
    Doe de groeten aan je moeder.

    Bert van Hoek

  • 15 November 2013 - 21:14

    Thessa Wildeboer:

    Hoi Annemiek,
    Ik ben een collega van je moeder en las je oproep via MEE. Wat goed dat jullie veilig zijn, wst heftig om mee te maken! Mijn bijdrage is onderweg, ik wens jullie heel veel sterkte en succes aankomende maandag! Groetjes, ook voor je moeder!
    Thessa Wildeboer

  • 15 November 2013 - 23:07

    Dena Van Hal:

    Beste Annemieke,

    Ik las via collega's op Facebook over je actie!
    Wat een supergoed initiatief en ik ga het bericht zeker delen. Hopelijk kunnen er zo veel mensen bereikt worden.
    Ik wens jullie heel veel succes met de actie. Gelukkig is met jullie alles goed en kunnen jullie nu wat gaan betekenen voor de mensen in het getroffen gebied.

    Groetjes, Remco en Dena van Hal - Teunissen (collega van je moeder)

  • 16 November 2013 - 07:42

    Marilda Makkink:

    Op mij kun je rekenen. Groeten aan Margrieta.
    Marilda.

  • 16 November 2013 - 08:09

    Marilda:

    Hoi, ik wil het overmaken, maar mijn bank accepteert het zo niet. Kun je wat specifieker zijn in je gegevens. Voorletters, achternaam en woonplaats, anders lukt het niet.
    Groet Marilda

  • 16 November 2013 - 10:44

    Philo Van Enckevort:

    We hebben ook geld overgemaakt, we wensen jouw maandag veel succes en hopen dat je veel mensen kan bereiken. De beelden op t.v. zijn schrijnend, maar soms ook heel positief, wat mensen er toch nog van maken ondanks alle ellende. Groetjes aan je ouders en daniel.
    Groetjes ruud en philo

  • 16 November 2013 - 10:46

    Philo Van Enckevort:

    Sorry vergeet te zeggen dat ik het heb gedeeld, hoop dat dit ook nog wat opleverd.
    Groetjes philo

  • 16 November 2013 - 11:41

    Nienke Begeman:

    Gedaan hoor!

    Groetjes Nienke (collega van je moeder) wij hebben elkaar gezien van de zomer).
    Heel veel succes maandag!!!

  • 16 November 2013 - 11:41

    Nienke Begeman:

    Gedaan hoor!

    Groetjes Nienke (collega van je moeder) wij hebben elkaar gezien van de zomer).
    Heel veel succes maandag!!!

  • 16 November 2013 - 13:35

    Corry Heerink:

    Hoi Annemieke, fijn dat wij op deze manier kunnen helpen. Veel succes maandag. Onze bijdrage is onderweg. Groeten aan je ouders.
    Corry Heerink (collega van je moeder).

  • 16 November 2013 - 13:53

    Wilma Van Den Brink:

    Hoi Annemieke,

    We hadden al even ge-apped via je moeder. Mijn bijdrage is onderweg. Zo ook de bijdrage van een vriendin van mij waar we het over hadden. Zij heeft het ook rechtstreeks overgemaakt. Veel sterkte en kracht toegewenst met al jullie werk. Ik heb er echt grote bewondering voor.

    groet, Wilma van den Brink

    ps groet ook aan de rest van de familie

  • 16 November 2013 - 17:27

    Gerda Reuterink:

    Hoi Annemiek

    heel veel succes met wat jullie allemaal aan het doen zijn.
    donatie is jullie kant op

  • 16 November 2013 - 19:51

    Miranda Gerritsen:

    Hoi Annemiek,

    Wat een geweldig goed initiatief. Heel veel succes met de actie. Groetjes aan margrieta
    Onze bijdrage is onderweg.
    Tonny en Miranda Gerritsen (collega van je moeder)

  • 16 November 2013 - 19:53

    Han En Ruth Waarlo:

    Hoi Annemieke

    Super !!!!!!!! zo'n actie vanuit de Filipijnen, wij hebben ook een druppeltje bijgedragen.
    Fijn om nu te weten dat er zo niets aan de strijkstok blijft hangen, voor jou wel heftig om zoiets mee te maken , maar wel een bijzondere ervaring om zo direct te kunnen helpen.
    Ondanks alles, toch ook nog wel genieten samen met je ouders en Daan.
    Voor jullie allemaal de hartelijke groeten van Han en Ruth.

    Ps. Han is ook bezig met een actie binnen het mannenkoor, dat geld wordt eind volgende week overgemaakt.
    Een collega van mij heeft kaartjes geschilderd en zal de opbrengst ook naar jouw reknr. over maken i.p.v. naar 555.

  • 16 November 2013 - 20:52

    Gea Hamhuis (vriendin Van Je Moeder):

    Hallo Annemieke,

    Alle berichten over Cebu e.o. gevolgd.
    De beelden die we hier te zien krijgen zijn rampzalig.
    Wat je actie betreft kun je op ons rekenen.
    Groet ook Daniel en je ouders.
    Succes maandag.

    Groetjes Henk en Gea.

  • 16 November 2013 - 22:39

    Fam. Hebbink:

    Fijn om zo direct te kunnen helpen.

  • 17 November 2013 - 10:20

    Riekie Ten Brinke:

    Dag Annemieke,
    Wat goed en fijn dat je nu zo direct kunt helpen. Veel sterkte en succes met jullie geweldige actie!
    bijdrage is onderweg.
    groetjes ook aan je ouders Fijn dat jullie juist nu samen zijn!

  • 17 November 2013 - 10:26

    Annemieke:

    Lieve mensen,

    Ik wou eigenlijk iedereen persoonlijk gaan bedanken, maar dat is onbegonnen werk! Heel erg bedankt voor al jullie lieve berichtjes! En natuurlijk voor alle donaties!!!. Ik heb ondertussen al een hele som geld binnen, en ook de andere vrijwilligers krijgen ontzettend veel reacties! Dus we gaan een heel mooi en hoog bedrag bij elkaar kunnen leggen!

    Om die reden ga ik ook mijn rekening nummer van internet af halen. Wil iemand toch nog wat storten, dan kan dat door mij te mailen. Zo hou ik een beetje meer overzicht over wat er binnen komt.

    Jullie horen snel van me!
    Liefs Annemieke

  • 17 November 2013 - 12:07

    Gerda Gerritsen- Klein Wassink:

    Hallo Annemieke .

    Heel veel sterkte en succes gewenst met jullie actie geweldig.
    Ik wilde geld storten maar je hebt je rekeningnummer van internet gehaald
    Als je nog iets kan gebruiken hoor ik het wel.
    Groetjes ook aan Job en Margarieta

    Groetjes Gerda Gerritsen

  • 17 November 2013 - 14:55

    Carolien Laumen:

    Hoi Annemieke,

    Ik ben een collega van je moeder en las je oproep via FB. Wat goed dat jij de hulp daar rechtstreeks kunt bieden.
    Mijn moeder was vandaag op bezoek, ook van haar kant een bijdrage.
    Veel sterkte en succes!

    Groeten Carolien

    Kun je nog even aan geven waar ik het geld precies op kan storten. Ik zie geen bankrek. nr. Dank je.

  • 17 November 2013 - 14:59

    Gerdien:

    Hallo Annemieke ik wens jullie morgen heel veel succes samen met alle vrijwilligers.
    Vanmorgen in de kerk hoorde ik van veel mensen dat ze je volgen en ook naar jou geld
    hebben gestuurd. Ze hebben veel vertrouwen in jullie kleinschalige hulp.
    We denken aan jullie! Groeten aan allemaal.

  • 17 November 2013 - 16:59

    Marinke Boom:

    Hoi,
    Ook ik zag de link via collega's van MEE. Goede actie! Ik wil graag nog geld storten. Kan dat nog?
    Succes.
    Groet Marinke

  • 17 November 2013 - 19:51

    Jenny Veenink:

    Hallo Annemieke,
    Zonet kreeg ik een mailbericht binnen, vanuit het OBW, waarbij ik niet aanwezig was, over de actie van jou en andere vrijwilligers. Wij hadden via giro 555 al geld overgemaakt, maar wij wensen jou en andere hulpverleners veel succes met deze actie en hopen dat jullie zo heel veel mensen goed kunnen helpen. Vast wel!
    Hartelijke groeten, ook aan je ouders, van Martin en Jenny Veenink.

  • 17 November 2013 - 21:03

    Fleur Schut:

    Hoi annemieke,

    Ik hoorde via mijn collega Annya Bloemendal over je oproep, supergoed initiatief! Mijn ouders en ik hebben vandaag samen wat naar je overgemaakt. Heel veel succes!!

    Groetjes fleur schut

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, Cebu City

Annemieke

Actief sinds 20 Mei 2013
Verslag gelezen: 2029
Totaal aantal bezoekers 34646

Voorgaande reizen:

10 Juni 2015 - 14 Januari 2016

Azie rondreis :)

10 Juni 2015 - 14 Januari 2016

Rondreis Azië

30 Januari 2014 - 25 April 2014

Cebu

17 December 2013 - 27 December 2013

Vakantie Sumatra

27 Juli 2013 - 16 December 2013

Stage lopen op de Filipijnen :)

Landen bezocht: