Zonneallergie en buikgriep & Kakkerlakken - Reisverslag uit Cebu City, Filipijnen van Annemieke Stein - WaarBenJij.nu Zonneallergie en buikgriep & Kakkerlakken - Reisverslag uit Cebu City, Filipijnen van Annemieke Stein - WaarBenJij.nu

Zonneallergie en buikgriep & Kakkerlakken

Door: Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

05 September 2013 | Filipijnen, Cebu City

Weer een nieuwe blog..
Vorige week hadden we alweer veel vrije dagen.. dus maar drie dagen hoeven te werken. Vrije dagen zijn op zich leuk.. maar zoveel hoeft van mij ook niet hoor! Dinsdag en woensdag een normaal werkdagje gehad. Geprobeerd mijn kindje wat te kleuren en nummers te leren. En toch ook te leren dat je soms iets moet en je niet altijd maar kan spelen. Wat dan steeds weer uitliep op een drama toneelstukje. Want daar zijn ze al wel snel achter hier, als je gaat huilen en drama maken dan hoef je niks. Helaas heeft ze dan met mij pech, en kan nu al na een paar keer merken dat ze merkt dat als ze gewoon doet wat ik zeg dat ik dan helemaal niet zo moeilijk ben. ;)
Donderdag zijn we met Renske naar een ander project wezen kijken. Een school voor kinderen met autisme, maar in de lagere klassen zitten deze gemengd met "normale" kinderen. Omdat ze afsluiting hadden van het schoolprogramma naar allemaal leuke dansen en liedjes kunnen kijken. Super leuk om te zien hoe ze toch iedereen zover gekregen hadden om mee te doen. Allemaal waren ze mooi aangekleed in een bijpassend kostuum die ze volgens mij zelf hadden gemaakt. Na het dansen moesten we eigenlijk blijven eten, maar omdat er op Adam Jennie ook programma afsluiting was zijn we toch maar weg gegaan. Op Adam Jennie aangekomen konden we dan ook zo aanschuiven bij het eten. Deze keer internationaal (gelukkig geen spaghetti tussen het brood). De denen hadden voor ons internationaal gekookt.. en aangezien de denen hier denken dat alles uit Denemarken komt hadden ze gehaktballen... uhuh gewoon typisch europees laten we maar zeggen.
Na het hele feest heb ik smiddags met mijn groep oudermiddag gehad. Eindelijk werd er besproken dat we meer 1 op 1 les willen gaan geven en dat dat niet gaat met een klas met 9 kinderen. Dus dat er een verdeling moest komen wie er 's ochtends en 's middags zou komen. Dit was alleen nog niet zo gemakkelijk omdat iedereen op de ochtend wou. Uiteindelijk hadden we nog 6 kinderen op de ochtend en drie op de middag staan.. Toen heb ik ook maar aangegeven dat dat nog steeds te veel is, en we met zes kinderen alsnog niet goed les kunnen geven. Uiteindelijk na wat gemopper van sommige ouders staat de verdeling nu 5 om 4 :) Het duurde even.. maar nu hebben we hopelijk ook wat!
Vrijdag waren we dus alweer vrij.. (sorry, ik bedenk dat ook niet ;) ) Eigenlijk wouden we lekker een dagje bij het zwembad gaan liggen. Maar toen we opstonden was het weer nog niet heel erg lekker. Dus onze plannen maar omgegooid en naar Ayala geweest om te shoppen. Waar we de meeste tijd kwijt zijn geweest aan douchegel zoeken. Want hier in de supermarkt hebben ze rijen vol met toiletartikelen. Maar.. van die 10 rijen zijn er minstens 5 shampoo en conditioner. En die hadden we nou net niet nodig. Na lang zoeken eindelijk wat douchegel gevonden, maar het is of niet lekker of het is dove en die vind ik te duur. Dus maar weer verder op zoek. (net als met de deodorant!) Uiteindelijk toch maar wat gekocht zodat we wat hadden.. en toen we in de allerlaatste winkel stonden vonden we een grote bus douchegel. Wij blij, want dan hoeven we niet zo vaak een nieuwe te kopen. Wij al bijna bij de kassa toen er een medewerkster kwam vertellen dat het buy 1 get 1 was.. dus nu hebben we 2 liter douchegel staan. Daar moeten we de aankomende tijd wel genoeg aan hebben :)
Zaterdag hebben we alsnog ons zwembad dagje gepakt. Heerlijk om op een ligbedje te liggen, te zonnen weer het zwembad in en dan weer opnieuw zonnen. Helaas kwam ik er in de loop van de middag achter dat ik onder de rode vlekjes zat. Eerst dacht ik nog, o is vast alleen op mijn armen van het ligbed.. maar helaas, zat er helemaal onder. Omdat ik er verder geen last van had dacht ik die trekken zo weer weg... Maar nee hoor. Zondag had ik ze nog steeds, en in de loop van de dag begonnen ze ook te jeuken. Maandag hetzelfde liedje, dus maar naar de apotheek gegaan. Omdat ze me niks wouden geven, ja een of andere super dure creme, hebben we uiteindelijk iets menthol achtigs gekocht. Dat hielp gelukkig gelijk. En na twee dagen smeren waren de rode vlekken helemaal weg! Helaas had ik ondertussen al buikgriep opgelopen (geen idee waarvan of waardoor). Dus zit ik ondertussen al vier dagen thuis. Gelukkig hoef ik snachts niet alleen op de wc te zitten.. dinsdag nacht liep ik namelijk niks vermoedend de badkamer in. Omdat ik veel liever slaap dan dat ik op de wc zit had ik het licht uitgelaten. Op het moment dat ik op de wc zit zie ik iets zwarts op de grond.. dus ik denk nog huh wat ligt daar dan. Op het moment dat ik het matje iets verschuif begint mijn zwarte stip te lopen!! Ik dus maar snel het licht aan.. en ja hoor een heerlijke kakkerlak in de badkamer. Ik weer terug naar mijn bed, het licht aan waardoor Nienke wakker werd. Toen maar geprobeerd om de kakkerlak op te sluiten in de badkamer. Maar onze deur sluit niet helemaal vanaf de buitenkant, dus dat was ook geen succes. Toch maar gehoopt dat hij niet verder de kamer in zou komen, en uiteindelijk weer in slaap gevallen :) De volgende ochtend was hij inderdaad weg, en we hebben hem ook nog niet terug gezien. Waarschijnlijk is hij, net als hij binnen is gekomen, gewoon weer onder de deur door geglipt. De badkamer heeft ook al een goede schoonmaakbeurt gehad, dus hij is echt weg :)
Door het ziek zijn heb ik ook nog niet in de praktijk kunnen zien of ons 1 op 1 lesgeven goed werkt. Maar met een beetje geluk durf ik het morgen weer aan om te gaan werken. Vrijdag is altijd maar een half dagje, dus dat moet te overleven zijn.

Zal proberen de volgende blog weer iets sneller te doen!
Xx Miek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, Cebu City

Annemieke

Actief sinds 20 Mei 2013
Verslag gelezen: 396
Totaal aantal bezoekers 34648

Voorgaande reizen:

10 Juni 2015 - 14 Januari 2016

Azie rondreis :)

10 Juni 2015 - 14 Januari 2016

Rondreis Azië

30 Januari 2014 - 25 April 2014

Cebu

17 December 2013 - 27 December 2013

Vakantie Sumatra

27 Juli 2013 - 16 December 2013

Stage lopen op de Filipijnen :)

Landen bezocht: